Çarşamba, Mayıs 20

TÜRKÜM

Türküm.
Japonya'daydım. Onlar kadar ben de Asyalıyım.
Dilim Korelilerin akrabası.
Soyadım Arapça. Nitelendiren demek.
Yengem Abdülaziz'in, babam Mustafa Kemal'in halasının torunu.
Selamünaleyküm dedim Kahire'de.
Benim gibi Hacı torunlarıyla karşılaştığımda.
Balkanlar anamın, babamın doğduğu topraklar -
Baba tarafından Filibeli, annemden Ustrumcalıyım.
Kırım'dan sülalece sürülmüşler, orada hemşerilerim var.
Boston'da doğdum, beyzbol oynadım, severim.
Kilisede şarkı söyledim, havrada ayine katıldım.
Küba'da beni kardeş ilan ettiler.
Havana'da Atatürk heykeli var, "Sen bizdensin,
anti-emperyalistsin," dediler.
Yahudi, zenci, İskandinav, Katolik akrabalarımla buluştum
geçen sene San Francisco'da Şükran Günü'nde.
Din, ideoloji, ırk, gözetmez Uluslararası Af Örgütü.
Onlarla çalıştım herhangi bir dünya vatandaşı gibi.
Geçenlerde Kazakistan'da buldular. Adı Niyazi.
DNA'sına... göre Avrupalılar da, Amerikalılar da
soyundan türemiş.

Artık kesinleşti.
Afrika'dan yola çıkmış 50.000 yıl önce birkaç bin kişi.
Onlar hepimizin atası.

Dünya vatandaşı olmak çoğumuza ürkütücü.
Bana acı, gülünç gelen ise şu -
Ben Türküm ya,
Türklüğümden şüpheye düşenler.

Gündüz Vassaf

Hiç yorum yok: