Pazartesi, Mayıs 11

Ayşe Hür'den Kitap Listesi İstemek...


Ayşe Hanım,

Ne kadar büyük bir hizmet yaptığınızın farkındasınızdır, ahkam kesemem; artı, tereciye tere satmak olur ki, ne size sizin cesaretinizden, öncülüğünüzden vs. vs. bahsetmek bana düşer, ne de ben övgüyü becerebilirim. Bu beceriksiz mahçup girizgah sadece hakkı teslim etmek ve safımı belli etmek babında ki, Taraf'ı ilk günden, temsil ettiği değerleri de düşünmeye başladığımdan beri seviyorum; bilgiye ulaşmanın kolaylaşması ile, halkın çok, çok daha "ileriye giderek", imparatorluktan kötü bir faşizm (ve sonradan otoriter vesayet) altındaki iddiasız bir ortadoğu ülkesine "inkılap eden" bir devlete her geçen gün biraz daha fazla gelerek, onu en nihayetinde kendine layık bir seviyeye çekmesi ve herşeyiyle kendi devleti (demokratik hukuk devleti) haline getirmesi devriminde/dönüşümünde bir öncü (bu kelimeyi iki kere mi kullandım?:) olarak görüyorum. Artık eskisi gibi her görüşten müesses nizam muhalifinin hapislerde çürütülmesi mevzubahis ol(a)madığından, tüm ezberlerin üzerine gidilmesi, her konunun daha açık gözler önüne serilmesi ve insanların bilinçlenmesinin, düşünmesinin zamanıdır (oehhh). Kapalı kalan herşeyin aydınlatılması ve özellikle tabu kavramlardan başlanarak sorgulamanın, tartışmanın, gerçekleri anlatmanın zamanıdır (ahkam mı demiştim?:) Elitist-militarist dezenformasyon ve esasında mevcut düzenden çıkarı olan zümrelerin direnişine sloganla hizmet eden resmi propoganda mağduru "okumuş genç"lerin ilkokul ezberlerini -bazen malesef faşizme vardırarak- dramatik ve üzücü bir şekilde tekrar tekrar ... (fren efekti) bir dakika yaa benim gene çenem düşmüş ne yapıyorum ben? 'Vaktinizi almayacağımı da baştan belirteyim' tarzı bir giriş cümlesi düşünürken...

Neyse Ayşe Hanım, benim küçük ricam, -belirttiğim (belirtmez olaydın!) sorgulamanın öncelikle resmi tarih eleştirisi üzerine olması gerektiği düşüncesiyle- 1908-1923, 1923-1938 özellikle de 1938-1950 dönemlerine ışık tutan, resmi idelolojiden bağımsız, önerebileceğiniz kaynakları istiyorum. D&R, Dost vs. kapılarından "O kitabın baskısı kalmadı", "Yeni baskısı yok, en son 71'de basılmış" cevaplarıyla çokça dönmüşlüğü olan biri olarak, şöyle Dersim İsyanı, Mustafa Muğlalı olayı, Nevzat Tandoğan'ın efsanevi liriği ("Ulan öküz Anadolulu.." diye başlayan), Hikmet Kıvılcımlı neden hapis yattı, Simavi'nin Hitler'in doğum günü partisinde ne işi vardı, Cumhuriyet'in o yıllardaki yayın politikası (özellikle "amele hakları", Nazım, Kürtler vs. konularında) Atatürk'e yazılan mevlid ve ezan tasarıları, Lausanne ... Recep Peker'i tanımak istiyorum mesela. Resmi ideolojinin bize öğretmediği herşeyi bilmek istiyorum. Siz 1960'ı, 1971'i, 1980'i de dahil edin listeye. 1997 ve 2007'yi, Şemdinli'yi falan etmeyin, gözümüzün önünde yaşandı, onları zaten biliyoruz. Çok şey mi istiyorum? Bana kitap listesi yapacak zamanınız yoksa isim veremez misiniz? Sevan beye mi sorayım? ... (ulan rezil olduk koskoca Ayşe Hür'e)

Üç satırlık bir mail düşünüyordum Ayşe Hanım.

Cevabınızı saygıyla bekliyorum. (Cevap vermezseniz valla aynalara bakamam)

İyi çalışmalar,

serkanok1983.blogspot.com
P.S. Perihan Mağden'i de Taraf'ta görmek istiyoruz diyo arkadaşlar:)

RSVP

2 yorum:

Hasan Rua dedi ki...

--Nevzat Tandoğan'ın efsanevi liriği ("Ulan öküz Anadolulu.." diye başlayan), --

Bu durum Yavuz Bülent Bakiler'in yanılmıyorsam Başeğmediler isimli kitabında geçer.

Nevzat Tandoğan tam bir psikopattır. Şahit olduğu bir cinayetten dolayı tanık olarak iki kez çağrıldığı mahkemeye gitmeyince üçüncü kez zorla -sıradan bir vatandaş gibi- çağrılıp götürülmeyi gururuna yediremediği için intihar ettiği söylenir.

Eski kitaplar konusunda, Nadirkitap.com iyidir. Pahalıdır ama yine iyidir. Takvim-i Vekayi gazetesinin bile kimi sayılarını bulabilirsin. D&R falan anca Orhan Pamuk satabilir, McDonald's'tan nitelik olarak bir farkı yok; sıradan okuyuculara hitap edebilir ancak.

( Ben Ali Şeriati'nin kitaplarını Nadirkitap.com'dan bulabilmiştim, 1980'li yıllarda basılmış. )

Shere Khan dedi ki...

Ve bu Nevzat Tandoğan'ın Ankara'da (ki Ankara Valisiydi kendisi) meydanı vardır bilirsin. 2007'deki "Darbe isterük" mitinglerinin Ankara ayağı bu meydanda yapılmıştı.

Üniversite okuduğum güzelim İzmir'de de "Çevik Bir Meydanı", "Cumhur Asparuk Meydanı" vs. vardı Buca'da.
(bkz. türkiyede yaşamaktan nefret etme sebepleri)

Kitap konusuna gelince, Ayşe Hür'den söz aldım, yakın tarih konusunda bibliyografya hazırlamayı epeydir düşünüyormuş, isteyen çokmuş ama kendisi epey yoğunmuş bu ara. Hazırlayınca bana da gönderecek. Gönderince/gönderirse seninle de paylaşırım.