Pazar, Mayıs 24

Cam Kırıkları

...

http://www.taraf.com.tr/makale/5676.htm (24.05.2009 - Ahmet Altan, "Hayal ve Sıpa")

...

Ben de böyle hayaller kurabiliyordum bir zamanlar.

(Hayalperestlik diye "suçlanan" buydu işte, bu kadardı. Bunlardı hayattan istediğim.)

İçimde kocaman bir deniz varken.

Eh, bir Akdeniz olmasa da, bir Marmara'dan, bir Karadeniz'den temiz bir deniz.

Hedonizmin yapay cennetlerini keşfetmeden önceki zamanlardı.

Anlık keyiflerin, zevklerin, şehvetlerin, sarılmış düşlerin, içilmiş hayallerin, çekilmiş güzelliklerin, görülmüş halüsinasyonların, işitilmiş bangırtıların... sallantılı, korkunç, öldürücü sabahlarından önceydi.

Sen, benim kötü bir yaşam tarzından kurtuluşum için tertemiz bir reçeteydin, bir istifa vesikası, bir zırh.

Biliçaltıma bakarsan bu böyle.

Kalbime bakarsan, kopkoyu bir aşk, ansızın çıkıveren bir aşk, hayatın lütfu bir aşk, varlığından insan olduğumu anladığım, bu anlamaya da her zamankinden çok ihtiyaç duyduğum bir aşk.

O az kirli denizde sen vardın.

'Mutlu bir hayatın yaşanabileceği tek ada'ydın.


Ve sen, yoktun.

Yoksun.

Olmadın.


Şimdi içimde cam kırıkları, moloz yığınları var.

Geleceğimi(zi)n inşa edilemeden yıkılmış hayal inşaatlarının kalıntıları.


Şimdi pat diye, karşıma çıkıyorsun.

Doğanın başa çıkamadığı, hazmedemediği tek şey, insan kalıntılarıdır.

Tek başıma hayaller kurdum yıllar önce, tek başıma sevdim.

Ve tek başıma kaldım.

Kalıntıları temizlemeye yine tek başıma gücüm yeter mi, bilmiyorum.

Bu temizliğin ardında düşsel bir gelecek olsa da...

Yine tek başıma denemek istiyorum.

Ve eğer varsan, asıl ben seni bekliyorum.



"çocuktum, muhabbet kuşum vardı, adı 'yeşim'di"


2 yorum:

Angel of the morning dedi ki...

If not now then when
If not today then
Why make your promises
A love declared for days to come
Is as good as none

You can wait'til morning comes
You can wait for the new day
You can wait and lose this heart
You can wait and soon be sory

Now love's the only thing that's free
We must take it where it's found
Pretty soon it may be costly

If not now what then
We all must live our lives
Always feeling
Always thinking
The moment has arrived

Tracy Chapman

Take care

Shere Khan dedi ki...

Eyvallah!