Pazartesi, Kasım 2

Anne Böreği


...

Anne böreği insanı ağlatır mı, güldürür mü?

Bu şehir bana ihanetle başladı.

Büyük "sıkıntılar var," falan filan.

(Bahane.)

Kaçış gibi bir haftasonu, sabah 04.30'da çıkılan dönüş yolu, kilometreler, Çorum'da iki yalandan (satış) görüşme, kilometreler. Kar, yağmur, mazot, uykusuzluk.

Kardeşimi Ankara'daki yeni adresine (Hv.Loj.K.lığı, Etimesgut) bıraktım.

Ben hep gurbethanede yaşadım, 1999 depreminde bir hata yaptım. Annemlerle Düzce'ye geri dönmedim.

Daha da hiç dönmedim.

Konya, İzmir, Samsun, Ankara ve yine Samsun.

Sırasıyla, Anadolu Lisesi lise 2-3 (okulun "registered" serserisi), Dokuz Eylül yüksek lisesi (işletme 2001-2005), Narlıdere erkek lisesi (307. kd. is. çvş.), tekstil sektörünün hırslı bebesi (toy, ingilizce ve türkçe anlamıyla), gece hayatı personelinin diline düşmüş mağaza yöneticisi (tek kelimeyle, salak) ve nihayet, ağzı yanmış ağlak melankolik.

Annem hep börekler yaptı bana.

İzinler -Remarque'nin de dediği gibi- sonu ayrılığa doğru gerisayan mutluluk görünümlü acı günleriydi.

Anne börekleri, dünyanın en güzel insanları olan annelerin (o hep çok sevdi beni, hala sever), hoyrat evlatlarının (hep en çok onu üzdüm ben, sevdiğimi bir gösteremedim) en yalnız olduğu anların şahitleridir.

Annemin hayatımdan geçen kadınlara, mutfağımı temizlerken bulduğu şişelere ağladığı kadar, ben hayatımda ağlamamışımdır.

Siktir edin bu huysuz veledin serzenişlerini, bu bir blog ve ben ne yaptığımı tutuyorum.

Annemin böreklerinden yiyor, demli çay içiyor, salata çatallıyorum.

Anne böreği yiyor ve ağlıyorum.

...

7 yorum:

Angel of the Morning dedi ki...

Afiyet olsun,bi bardak cay da benim icin ic lutfen bi dilim borekle.
Yours
Angel

Shere Khan dedi ki...

Teşekkürler. Emir telakki ederim.

Ebru dedi ki...

Harika görünüyor. Afiyet olsun

Shere Khan dedi ki...

sana da teşekkürler ebru.

süpersiniz var ya, herkes mevzunun börek kısmında. kimsenin beni siklediği yok. heralde "bu veledin default hali bu" denip geçiliyor, her yazıda ağladığımdan, kanıksanmış melankolim.

arada bir iki geyik çevireyim bari, normal biri olarak algılanayım eskisi gibi. siyaset miyaset de yazmıyorum bayağıdır (iyi de bana hacet yok ki, okuduğum siyaset blogları canavar gibi, ben yazsam ne yazmasam ne)

buraya amcamın bu yazıya feysbukta yazdığı yorumu da koyayım, acayip lirik yazmış koçum:

"afferim len bayağı ca buruk bir itirafnağme olmuş nerdeyse ağlıcaktım yaf. pişmanlıklar insana tecrübe katar tecrübe nedir...? açıklıyayımmı? imsanın hayatta s.......lerinin toplamıdıronlardan ders almasını bilirsen hayatının yönü değişir. sevgili yiğenim. öpüyorum seni."

Angel of the Morning dedi ki...

Na'apayim canim borek ve cay cekmishse,cok fenasin..

Ebru dedi ki...

Ben bulmacalarda hayati sıvı sorusuna ÇAY yazan biriyim ne beklenir:)

Shere Khan dedi ki...

Çay candır, canandır elbet.