Çarşamba, Ağustos 12

Bu Kitap Okunur...


...

"Petroviç, günlerini varoşlardaki bir apartmanda bekçilik yaparak geçiren, başvurduğu yayıncılar tarafından üst üste reddedilmiş bir yazardır. Akıl hastanesinde aklını yitiren ressam kardeşi gibi dahilikle delilik arasındaki ince çizgide gidip gelir. Ama Petroviç uzun koridorlarda "ben"ini ararken, başkalarının duvarlarındaki tozlara bekçilik ederken, kanındaki alkol seviyesini gece gündüz yükseklerde tutarken mutludur... Belki de etrafındakilerden, hayatın anlamsızlıkları içinde koşuştururken kendini kaybedenlerden daha mutlu..."

Çağdaş Rus edebiyatının en önemli isimlerinden biri olan Vladimir Makanin, yeraltı kültürünü temsil eden anti-kahramanı Petroviç'in realist portresi ile günümüz insan ve toplumunun psikolojik düzensizlik ve dengesizliklerini ortaya çıkarıyor.

Vladimir Makanin - Underground, Everest

Hayır, ben henüz okumadım. Acil Edinilip Okunması Gereken Kitaplar listeme ekledim - ki dakika itibarı ile bu listenin maddi bedeli 1 milyarı geçmiştir - lakin bu ara çulsuz olduğumdan biraz bekleyecek. Bu reklama da Varlık'ın Ağustos sayısı iç kapağında rastladım, son dönemde ne zaman klavye başına otursam ekrana malum konu döküldüğünden, direkt yakaladı beni.
Siyaset gelmiyor içimden, hep aynı hep aynı...
Eh, Face profilimden sildiğim son 4 insanı (4 ayrı hikaye) yazsam, mevzu yine "kadınlar ve saire" mayın tarlasına girecek, ki temel mevzumuz "insan" üzerine iki çift laf edelim derken, yanlış anlaşılmak, private'ını bile isteye afişe eden, göze sokan adam olmak var...

E ne yazacağız, elbette Fight Club :) Yürü be Tyler'ım!

Siz iyisi mi konuyu Shere Khan gibilerden değil, yazmayı meslek edinmişlerden okuyun, bu kitabı bir deneyin.

...

Hiç yorum yok: