Çarşamba, Ağustos 26

Ben Bu Üslüba Karşıyım Arkadaş

...

Bir okuyun şunu yaw, bir okuyun Allah aşkına.

Eleştirel ağbi, oldu mu yani şimdi bu. Objektif baktığımda, samimi bir şekilde içini dökmüşsün ve ne var bunda, evet, lakin kimliğinden soyutlanarak bakmak zorunda değil kimse hiçbir şeye ve taşşak geçme var burda babacığım, tahkir var, benim gibi olmayanın koyayım götünecilik var.

Gocunmuş falan değilim Müslüman kimliğimden mütevellit. Seni, madafaka'yı vs. severek okuyan birisiyim kendi çapımda. Lakin tek bişiy söylemek isterüm.

Zaman ve sair matbuatta şöyle bişiy çıksa,

"Mal lan bunlar! Yahu şu insanlar o kadar varlığı ispatlanmasına rağmen (???) daha nasıl reddederler inanmayı Allah'a anlamıyorum. Şu mucize Kur'an varken, şu mucize kainat kazık gibi gözümüzün önündeyken daha hala ne inadı bu lan! Ben göremiyom, o halde yok, öyle mi?! Bir de saçma sapan kitap mitap yazarlar, alayı çöp. İnanamıyorum aklı başında olan birinin Allah'ı bulamayacağına, ölümü yoksayacağına; bu kadar dar bakışlı olabileceğine. Zekasız bu ateistler, vallaha bak. Zavallı Kırisçınlarlan Cuvişler, ve hatta Aleviler (kısaca benim gibi olmayan herkes), alayı akıl körelmesi yaşıyor, yazık."

Çok samimi dimi, ama tepkileri bir düşünün. Ve bakın nasıl fosfatlı-sülfürlü bir oluşum çıkmış ortaya.

Dindar falan değilim -ki olmak isterdim- ve tahkir özgürlüğü mevzuunda TSD ağbi gibi düşünüyorum, ama ben hayatım boyunca böyle konuşmadım, bu üsluptan hazzetmedim, pek çok şeye karşı olurken, temelde buna karşı oldum.

Kemalisti, dincisi, ateisti... kim yaparsa yapsın.

Diyeceem budur.

Kapat kardeşim.

...

7 yorum:

Adsız dedi ki...

"Ne kadar ateist varsa ancak o kadar aklibasinda adam var bu dunyada"

Hiim,very clever,I say,in fact a genius.

Shere Khan dedi ki...

Kalanının ben a...

diye devam da edebilirdi. Buna da şükür.

Adsız dedi ki...

God bless Darwin but,I do not think that everyone benefited from evolution ,it seems.

Eleştirel Günlük dedi ki...

Ne kotu su postmodern bulanikliklarin yarattigi kirlilik. Dogma ile bilgiyi ayni kilmalar. Ayni soyleme indirgeyim metafizikle gercekligi herseyi tek boyutlu gormeler...Kelimelerin yerini degistirince o cumleler ayni seyin iki uc boyutunu soylemiyor sevgili kardesim, ayni olmuyor.

Tahrik diye bi niyetim de yoktu. Kufur de etmeyi amaclamamistim. Ettigimi de hatirlamiyorum. Ama Turk Terrorle Mucade Yasasi gibi sen "bunu yapma potensiyeline sahipsin deyip supheliyi sanik yapip yargisiz infaza yolluyorsun. Bunda da seni suzlayamam dogrusu. Hepimizin ustunden paletleriyle gectiler. Herkes kendi payina duseni almistir.

Sunu diyorum ben inanan olsaydim da coktan terkederdim boylesi bir inanc sistemini, aklimi ona emanet etmezdim dedim hepsi bu. Dinlerin anacercevesini olusturan ana tezlerin anlamsiz, irrasyonel, akildisi, gercekdisi, hatta kendi icnde dahi celiskili olduklarini gorurdum. Gormeyenlere de sasirdigimi soyluyorum.

Shere Khan dedi ki...

Abi dikkat edersen "Üsluba Karşıyım" diyorum. İçerik konusu da tartışmaya açık ama o topa girmiyorum ben, başkasının inancını sorgulama hakkını kendimde görmüyorum zira. İnancı kişisel buluyorum.

Üslupta -belki anlatımdaki samimi niyetten, içtenlikten ileri gelen- tahkir var, sen farkında olmasan da. "Akılsız"a getiriyorsun olayı, ateist olmayan herkese bir sıfat, veya bir oluş yöneltmişsin. Ben bunu elbette reddederim.

En çok da, "benim gibi düşünmeyen yanlış düşünüyor" mantalitesini reddederim ki, senin post'undaki bu hava beni yazmaya itti.

Dışlayıcılığını garipsedim.

Yoksa ne düşündüğüne, neye inandığına takıldığım yok, beni ilgilendirmez, keyifle okurum yalnızca.

Varlığı da, yokluğu da ispatlanamıyorken, ve bu ispatsızlık hayatın mantığına / insanın inanç tercih hakkına uygunken, delillerden bahsetmek; ve "bilgi", "bilgi" diye tutturmaktaki (o da insan algısının / duyularının sınırları içindeki bilgi) dogmatizmi görmeden karşıt fikre dogmatizm diye saldırmak, bu tavrı garipsedim.

Hepsi bu.

Yoksa dinlerin anlamsızlığını göremeyen milyarlara şaşırman beni şaşırtmıyor. Çünkü o milyarlar da aslında anlamsızlıklarla boğuşuyor; tehlikeli olan sadece "anlamsız!", "anlamsız değil!" kavgası, ki o da bu üsluptan doğar.

madafaka dedi ki...

Liboş liboş fantezilere gireceksen hiç izleme abi beni. İleride daha fazla rahatsız olacağına dair garanti veriyorum. Kendi adıma konuşuyorum yani. Eleştirel hocanın da kendi bileceği iştir. Zaten pek de anlaşamayız bu konularda.

"Ramazan huzuru" denen şerefsizliğe zarar verecek her türlü aktiviteye reelde de sanalda da devam edeceğim ben. Hem de çıtayı çok yükselterek devam edeceğim. "Ben bu üsluba karşıyım arkadaş!" diyorsun ya. Çok seviniyorum o yüzden.

Shere Khan dedi ki...

Agrasifiiim gompleksliyiiim diyosun yani madafaka.

Devam et tabi abicim bişey dediğimiz mi var, cürmün kadar yer yakarsın. Rahatsız olduğumu nerden çıkardın? Birşeylere hükmetme gibi bi derdim yok ki, banane. Sadece "benim düşünceme göre bu üslup yanlış" diyorum ben, hepsi o kadar.

Hem niye seni okumayacakmışım? İsterseniz kendiniz hariç bütün dünya nüfusuna küfür edin. Nedir yani.

Sabotajların da gülümsetiyor beni. Özellikle sabah namazına giden amcalara bisikletle yaptığın.

Ama eğer bu sizinki anarşizmse (!) ben de kemalistim abi.

Öpüyorum seni.